Farligt tips?

 
Instagram: johannisens     Weheartit: johannsiensweheartit
 
Ligger hemma och är jätte sjuk... Vaknade 4 inatt av att örat smärtade något otroligt. Efter många vridningar och vändningar så bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsupplysningen då var klockan straxt efter 5. En jätte snäll dam svarade och sa att det mycket troligt var öroninflammation och att det ofta kan komma när man redan är förkyld, vilket jag är. Tipsen var: Ligg högt med huvudet, drick mycket vatten, nässpray och gärna en värktablett t.ex. alvedon.
Efter att ha testat kvinnans tips så försökte jag somna om, men det var omöjligt, och pojkvännen min jobbar ju natt så hade inget sällskap eftersom han var på jobbet... Så i desperat behov på något slags smärtstillande så googlade jag runt på flashback osv. Där var det väldigt många som tipsade om att hacka antingen gullök eller vitlök, linda in det i en bit gasbinda och sedan placera försiktigt precis vid örats ingång, alltså inte in så långt alls. Sedan sätta ett plåster över. Förstod att det kanske inte är hundra procent pålitligt, men tro mig med den smärtan jag hade gjorde jag vad som helst, kunde inte ens öppna munnen för det värkte ned i käken från örat... (stackars lilla jag...). Så jag testade denna hemmakur, och gissa vad?! Det fungerade faktiskt, alltså smärtan försvann ju inte helt och hållet men den blev åtminstone lindrigare. Dock varnade pappa mig när jag berättade för honom och han sa att det kunde vara farligt, vet ej varför men blev ju lite smårädd så vet ej hur bra det är, men kan säga att det hjälpte faktiskt just då.
Det ska tydligen vara så att lökens ångor dödar bakterier och ger också en smärtstillande effekt, stod det på flashback och man vet ju inte hur pålitligt det är men men.
 
Nu har älsklingen handlat massa kurer åt mig, nässpray, chips, oreos, någon soppa på morot, apelsin och ingerfära som var jätte god och bra när man är sjuk, bästa älsklingen!
Hedvig Gustafsson:

Krya på dig Johanna!! <3

Svar: Tack raring! <3
Johanna Larsson

Kommentera inlägget här: