Års resumé och lite tankar

Igår när jag och tjejerna hade tacokväll satt vi och kollade runt musik och olika klipp på youtube. Josse tog då fram någonting som kallas Pop Danthology, som jag inte hört talas om tidigare men det kanske bara jag som hamnat lite efter? Men när man lyssnar igenom de och jämför 2013 och 2012 måste jag faktiskt säga att 2012 innehöll mycket bättre musik än 2013. Kanske också för att 2012 var ett betydligt bättre år i mina ögon, och har mycket bra minnen till de låtarna, får gåshud när jag lyssnar på vissa låtar. 
 
 
 
 
Lite olika bilder ifrån 2012, saknar kunskap, och att träffa ligan varje dag! Detta var väldigt fint som jag skrev i början av 2012 precis när det tagit slut med mig och min första pojkvän Elias. Vi gjorde ju slut som vänner, och vi var båda överens över beslutet.
Kärlek, och att ha någon nära handlar inte om att ha pojkvän, eller flickvän. Det handlar om att bry sej om sina nära och behandla dom med respekt och kärlek. Att veta vart man står, vid deras sida. Och val, att välja att ställa upp för en vän, att välja att inte gå bakom ryggen på vänner, och att välja att vara sej själv och äkta. Jag är så otroligt tacksam för mina älskade vänner, och min familj. Även fast jag är singel nu, så har jag ju någon nära, mina föräldrar, min bror och mina vänner. Dock såklart inte som Elias var, det är ju så mycket mer intimt, på ett helt annat sätt. Jag hoppas dock att i fortsättningen när vi umgås så ska vi kunna ha samma intimitet utan kyssar och sex. Men jag tänkte bara säga, att det känns som att jag vet vart jag har alla nu. Jag vet vilka jag verkligen kan lita på, och inte. Dock synd om de som ska behöva gå bakom ryggen på mej, men jag vet ju att det är ju definitivt inte jag som förlorar på det? Jag mister någon/någonting som aldrig varit värt mej, tydligen. Och livets resa fortsätter rensa, folk kommer svika, jag kommer gråta, skratta och skrika. Men det är ju det bästa med allt, att det händer saker, och att man lär sej nya människor och nya saker. Just nu gråter jag, vet dock inte om det är för att jag är ledsen, glad eller förvirrad, kanske allt på samma gång?

Fint skrivet, och klokt, väldigt sant. 2014 är ett år jag ser fram emot, kommer nog bli det bästa året på länge, flyttar hemifrån, fyller 18 år, åker till USA, och börjar 3an. Har så mycket att se fram emot detta år!!
BN:

Snälla, inför förbud på vita strumpor (bild 3)

Svar: Åh vad bra att du sa det nu ska jag börja med svarta knästrumpor, allt för dig!:)
Johanna Larsson

Kommentera inlägget här: